Selskapshund
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Selskapshund

Forum for oss med Miniatyrhunder & andre Hunder
 
IndeksPortalGalleryLatest imagesBli MedlemLogg Inn
Latest topics
» Regler Om banner!
Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeLør Jan 17, 2009 6:45 pm by lisbeth

» REGEL for bilder!
Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeTir Sep 16, 2008 11:29 pm by stephanie

» Import fra utlandet?Da må du lese her først
Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeSøn Aug 17, 2008 5:42 pm by BobbyBaluu

» Regler her på Selskapshund
Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeFre Aug 01, 2008 3:21 am by -Beth-

Hvem er i Forumene?
Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 18 den Tor Sep 04, 2008 10:14 pm
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar
Top posters
stephanie
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
Prinsessa
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
Helene
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
celestina
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
lisbeth
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
-Beth-
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
mis2
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
I Wish
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
Ehnita
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
ninni og jentene
Import fra utlandet?Da må du lese her først Vote_lcapImport fra utlandet?Da må du lese her først Voting_barImport fra utlandet?Da må du lese her først Vote_rcap 
Søk
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search

 

 Import fra utlandet?Da må du lese her først

Go down 
+7
stephanie
kjersti
mariee
Beth
celestina
lisbeth
-Beth-
11 posters
AvInnlegg
-Beth-
Admin
Admin
-Beth-


Antall Innlegg : 1402
Age : 41
Bosted : Arendal
Sitat: : Jeg er så snill at selv teletubbys virker som terrorister i forhold:P
Registration date : 14.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeTor Mai 15, 2008 10:17 pm

Hei ser at det har kommet ett par annonser i det siste in på dyrenett/gratis annonser..som gjelder chihuahua valper valper som selges MEGET BILLIG eller GIES bort.

Jeg vil, av personlig erfaring bare utlyse at mange av disse er SVINDEL.

Annonsene som oftest begynner med at de prøver å finne gode hjem til disse små, valpene befinner seg i London, Cameroon, eller i ett av de andre afrikanske landene, eller i Irland og Skottland i de få tilfellene.

Det er SOM SAGT SVINDEL. Selgeren sier som oftest at du skal overføre pengene for valpen og sending av valpen gjennom Western Union. tlf nr starter som oftes med-0044-eller-0023-

Kjøp heller valp i Norge da dette er trygt, og hvis du blir svindlet er sjangsen større for at du får pengene tilbake her i Norge da vi har ett bedre lovverk.
Du får IKKE pengene dine tilbake selv om det i senere tid viser seg at det er svindel, for banken (W.E) kan dessverre ikke gjøre noe med dette. Det samme gjelder Moneygram.

de ha for shipping (sending) og prisen på valpene er som oftest så lave at det er mange som faller for svindelen. "prisene" svindleren setter er så lave at det er mistenksomt.


Så Mange har overført mye penger til selgere i utlandet og blitt svindlet.

Ett annet kjennetegn for disse svindlene er at valpene blir GITT bort, eller at du skal adoptere de gratis, dette stemmer heller ikke da du helt sikkert blir spurt om å betale en liten sum for valpen senere når dere har bestemt avtalen.

enkelte annonser tilsier også at selgeren bor i Norge, men tlf nr og bostedsadressa er til utlandet.

annonsene er som oftest også ULESELIGE, adjektivene (beskrivelsen av hunden)begynner som oftes med STOR bokstav (Gorgeous, Adorable), og mail adressen til selgeren er heller ikke det samme som selgerens navn.
selgeren kan òg i visse tilfeller virke veldig kristen og skrive "God Bless u, osv.. " i mailen. For hvem vil ikke kjøpe fra en mann/kvinne som høres ut som en ærlig, kristen person..?!

Noe annet er også at selgeren vil at du skal betale veterinær regninger som plutselig dukker opp.I de forskjellige grunnene kan være at de er stresset pga reisen eller bare har litt diare.

enkelte tilbyr også valpepakker med når valpen ankommer, dvs fôr, pledd, bur og leker.

Er du i tvil, og holder på å kjøpe valp i utlandet er jeg mer enn behjelpelig med å fortelle om svindlerne da jeg vet MYE om dette.

Og etter flere måneder med avtaling og "kjøp" av hund med disse svindlerne VET jeg så og si en GOD del og vil ikke at flere skal falle for dette, for DET BLIR EN KOSTBAR AFFÆRE.

De er mange som driver stort samarbeid,og spiller,veterinær, flyplass, shipping byrå ,venner av selgeren,politi,advokat...De stjal til og med nettsiden til en chihuahua oppdretter..Og de stjeler bilder fra hjemmesider,annonser,for å "selge"denne valpen.

Dette er blitt et fryktelig stort problem og jeg kopierte denne annonsen fra en fryktelig koslig jente som la denne annonsen ut på dyrenett.Hun var og desverre blitt lurt.jeg har og det:(

Og om du sender mail til oppdretteren kan du og merke på en del av mailene du får er "ferdilaget"for å slippe å skrive om og om igjen.som et exempel,har jeg hukka mange svindlere på kroken,og det er umulig å skrive en hel side på 2 min.Det syntes lang vei.og her kan dere se et exempel på en mail fra "oppdretteren"Jeg viste det var svindler,og spurte på mail:

Hi do you have the chihuahua for sale?
im very interessted.
how much do it cost?
can you ship?

Fikk igjen:Hello,
Thanks very much for your interest in this my darling baby as she is still available and up to date on all her littered papers ready to leave for her new home and she is now 12 weeks old and weighs 2.4 ibs and shall be normal size fully grown,she is well potty and housed trained and goes on very well with kids and other pets and i am presently located in Cameroon and my main reason for giving her up for adoption is that i have just gotten a scholarship to study in Canada and i can`t take her there as she will not be welcomed by the institution which i am going to study in so i am desperately looking for a good home for this darling so that she can be loved and cared for when i am gone as i don`t want any thing to hurt her as she is really a darling to me so let me know if you are interested in her.The puppy cost 2000 Kr which includes her shipping fee, every thing and her paper work so let me know when you need her.


Regards

skrev tilbake:how do i make the payment?

SVAR:Hello,
Thanks for your mail. I am so glad to read from you. Just from the way you sound i am convinced that you are going to take very good care of the puppy.

Also do mail me back with your full names, all your contact details and the name of the nearest airport to your home which i will use to arrange for the flight and delivery of the puppy at your home.

You are going to send the money using Western Union using my Western Union below,


Country:Cameroon

Test Question:How Long?
Answer:Soon
Amount:2000 sek

All you have to do is go to your nearest Western Union agency and transfer the money using the above information.
When you have transfered the money please do mail me back with the fill senders names and the MTCN #.

I will be shipping the puppy today as soon as i get the money.

Thanks and waiting to read from you.

Ferdig.som dere ser,1-jeg spurte hvordan jeg gjorde betalinga og fikk i svar,Just from the way you sound i am convinced that you are going to take very good care of the puppy....

2: Dere ser og han vil ha betalt igjennom WU...svar og spørsmål,det brukes forde de ikke trenger legitimasjon for å hente pengene som blir overført.

3: De bruker falsk navn,og adresse og tlf nr dere får er et ring kontant nr,som ikke kan spores forde de er kjøpt i butikken.

4: De kan googles,men en finner ingenting om vekommene.

5: I Cameroon er det fryktelige svindler som på går,dere kan søke dere frem på google på scamming chihuahuas.
Der ser dere de fleste som gjør dette er fra Cameroon.

Er det noe mere dere lurer på eller er usikre,send meg PM,mail,eller kontakt meg for tlf.Mail adressa mi er: bethlisle@live.no
Til Toppen Go down
lisbeth
Admin
Admin
lisbeth


Antall Innlegg : 1510
Age : 33
Bosted : steinkjer
Sitat: : Dogs are not our whole life, but they make our lives whole
Rase: : Chihuahua
Registration date : 15.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeTor Mai 15, 2008 11:47 pm

Kjempe flott snuppa! :jippiiiii:
Til Toppen Go down
http://www.bubbleblue.net
celestina
Moderator
Moderator
celestina


Antall Innlegg : 1550
Age : 36
Bosted : Skien
Sitat: : Actions define who you are, ideas who you intend to be...
Rase: : Chihuahua
Registration date : 15.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeFre Mai 16, 2008 1:41 pm

Kjempe flott at du sprer dette til alle Smile Vi holdt på å gå p¨en smell da vi skulle kjøpe en bulle fra england, men heldigvis merka jeg til slutt at hun virka veldig desperat lissom.. Så dukka Star Lana opp, å da ble det henne isteden Very Happy
Til Toppen Go down
Beth
Ferskis
Ferskis
Beth


Antall Innlegg : 63
Age : 69
Bosted : Hønefoss
Sitat: : Lykken er en hund eller to eller tre...
Registration date : 16.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeFre Mai 16, 2008 6:44 pm

Det er ofte å finne useriøse annonser på dyrenett.
Ofte er det annonser på miniatyrhunder skrevet på utrolig dårlig norsk og annonsene kan være de samme, men adressen står oppført med forskjellige fylker.
Det er all grunn til å undersøke nøye med forskjellige oppdrettere før en anskaffer seg en liten venn... ;)
Og jeg får vondt langt inn i hjertet av alle smuglerhundene... Sad
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/Beth
mariee
Ooo se det ja,nå hjelper det seg
Ooo se det ja,nå hjelper det seg
mariee


Antall Innlegg : 274
Age : 33
Bosted : Skien / Porsgunn :)
Rase: : Chihuahua
Registration date : 15.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeFre Mai 16, 2008 8:30 pm

off, jeg blir så forbanna når jeg hører om sånne ting!
Er så sinnsykt dårlig gjort ass, og tenk på alle de stakkars chihuahuaene som vier hele livet sitt til parring også valper, også på'n igjen ..
Off .. Sad
Til Toppen Go down
kjersti
Moderator
Moderator
kjersti


Antall Innlegg : 432
Age : 35
Bosted : Toten, Østlandet.
Sitat: : Livet er enkelt, man tar sine valg og ser seg ikke tilbake
Rase: : Chihuahua
Registration date : 15.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeFre Mai 16, 2008 9:10 pm

Overalt finner man useriøse. Så det lønner seg å undersøke litt og kan vøre lurt å kontakte valpeformidler for de rasene man er interesser i.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Haylee
stephanie
Admin
Admin



Antall Innlegg : 2209
Age : 36
Bosted : møre og romsdal
Rase: : fisk nå
Registration date : 16.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeFre Mai 16, 2008 10:24 pm

kjempe bra skrevet beth=)
flinka=)
Til Toppen Go down
http://stephanie87.com/index.html
Prinsessa
Spammer
Spammer
Prinsessa


Antall Innlegg : 2041
Age : 42
Bosted : Østfold og Åmotfors
Sitat: : Hvor mye man enn stryker en hunds hale, får man den aldri rett.
Rase: : Chihuahuaer, Labrador
Registration date : 21.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeTor Mai 22, 2008 6:49 pm

Jeg selv klarte og huke ut ei falsk ei med chi valp til salgs i Darlane. Husker ikke helt hva vi mailet til hverandre, men de som hadde godt på det åte der hadde det jo ikke vært noe synd på. Sende penger førsrt?!! nei hallo der bør det ringe en bjelle spør du meg. Jeg mener også at folk må våkne og det er flott det kommer fram så vi forhåpentligvis kan få en stopper på dette:)
for hunden eksisterer ikke.
Til Toppen Go down
I Wish
Spammer
Spammer
I Wish


Antall Innlegg : 1349
Age : 31
Bosted : Gulen
Sitat: : The greatest thing you´ll ever learn is just to love, and be loved in return
Rase: : Ingen enda, desverre :/
Registration date : 15.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeTor Mai 22, 2008 8:08 pm

flott skrevet Very Happy

Har selv vært i konktakt med en del slike folk,men har ikke turt å kjøpe hunder fra de, mange av dem har kun sendt bilder av hundene når jeg har spurt om diverse ting.
Til Toppen Go down
http://www.smiling.blogg.no
stephanie
Admin
Admin



Antall Innlegg : 2209
Age : 36
Bosted : møre og romsdal
Rase: : fisk nå
Registration date : 16.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeTor Mai 22, 2008 9:12 pm

jaa..gode tegn er dårli norsk/engelsk å du får gjerne ikke konkrete svar på det du spør om..hehe:P
kjøper du hund fra noen skal du kunne spør oppdretter om ALT du lurer paa..om oppdretter svare gjerne paa alt saa er det et godt tegn.som valper kjoper skal du kunne MASE!!! om en oppdretter virker sur eller lurer paa hvorfor du spor saa mye saa er det bare aa gi F;p
Til Toppen Go down
http://stephanie87.com/index.html
shakey0190
Ferskis
Ferskis
shakey0190


Antall Innlegg : 134
Age : 33
Bosted : magnor
Sitat: : Shit Happens
Rase: : papillon
Registration date : 18.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeSøn Mai 25, 2008 6:22 pm

sendte mail til to forskjellige stk, og fikk lange engelske brev tilbake om både hunden og det ene og det andre, at grunnen var at man var syk ol.. så jeg gadd ikke å svare. regna med at det var svindel. off, er fælt, men sånn har verden bare blitt idag.. 457
Til Toppen Go down
stephanie
Admin
Admin



Antall Innlegg : 2209
Age : 36
Bosted : møre og romsdal
Rase: : fisk nå
Registration date : 16.05.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeSøn Mai 25, 2008 6:50 pm

jaa..finnes desverre en del svindel der ute:S
ps kjempe søt hund du har=)
Til Toppen Go down
http://stephanie87.com/index.html
BobbyBaluu
Ferskis
Ferskis
BobbyBaluu


Antall Innlegg : 186
Age : 35
Bosted : Østre Toten
Sitat: : håret faller ikke langt fra mopsen
Rase: : Mops
Registration date : 17.08.2008

Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitimeSøn Aug 17, 2008 5:42 pm

Det er kjempe skummelt!
Jeg tror jeg måtte ha reist å hentet valpen selv ja, om jeg noen gang skal ha fra utlandet=)!!
Til Toppen Go down
http://www.bobbybaluu.piczo.com
Sponsored content





Import fra utlandet?Da må du lese her først Empty
PosteTema: Re: Import fra utlandet?Da må du lese her først   Import fra utlandet?Da må du lese her først Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Import fra utlandet?Da må du lese her først
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Selskapshund :: Vær OBS!-
Gå Til: